בארץ

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות: נשקול צעדינו בנוגע לפנייתנו ליועץ המשפטי לממשלה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט בבינתחומי הרצליה בשנה שעברה. קרדיט: כנס הרצליה 2019.

מנכ"ל התנועה הוסיף כי טרם ענו ממשרד היועץ לפניית התנועה בנוגע להטלת הרכבת הממשלה על נאשם בעבירות חמורות. ממשרד היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי "הפנייה התקבלה ותיענה כמקובל".

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עו"ד עומר מקייס, אמר למגזין לתוך הלילה כי התנועה שוקלת את צעדיה בפנייתם לקבל את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדבליט, בנוגע להרכבת הממשלה ע"י נאשם בעבירות חמורות. זאת נוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות סביב שאלת הטלת המנדט להרכבת ממשלה על ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו. כזכור, רה"מ נתניהו נאשם בתיקי 1000, 2000 ו-4000 בהפרת אמונים, מרמה ושוחד. "אין ספק כי הנושא מתקרב להכרעה. כמו שציינו בפניה אנו שוקלים צעדנו ובמידת הצורך והתממשות התנאים נשקול עתירה לבג"צ" מסר מקייס למגזין. 

אמש נדחתה עתירה בנוגע להטלת המנדט להקמת הממשלה על נתניהו על הסף בבג"צ. עיתון מעריב דיווח כי שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, דחה על הסף את העתירה של ראשי מערכת ביטחון לשעבר ומומחי משפט נגד הטלת מנדט הרכבת הממשלה על נתניהו. שטיין קבע כי העתירה עדיין תיאורטית נוכח העובדה כי הנשיא עדיין לא העביר את המנדט לידי נתניהו. בדיווח נכתב כי במידה והנשיא יעביר את המנדט לנתניהו, העותרים יוכלו לגשת בשלישית לבג"צ.

בד בבד, נכון לכתיבת שורות אלה, מעל ששת אלפים איש חתמו על עצומה מקוונת בראשות התנועה לאיכות השלטון בסימן "לא נותנים מנדט לנאשם". בהודעה הקשורה לעצומה בעמוד הפייסבוק של התנועה נכתב לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי "מרגע שהמנדט חזר לידיים שלך, האחריות גם היא חזרה לידיך. שמור על כבוד המדינה. אל תהיה הראשון שנותן מנדט לנאשם".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"