בארץ דעות

מאמר דעה: סיומו של רעיון

ח"כ יאיר לפיד. קרדיט: ערוץ הכנסת.
ח"כ יאיר לפיד. קרדיט: ערוץ הכנסת.

אין מילה בעברית שתכיל את תחושות מחנה "הלא-ביבי". כל הבחירות האחרונות אחרי הכל לא היו על ימין ושמאל. הן היו על כן או לא שחיתות. כן או לא שוחד. כן או לא הפרת אמונים. ואמש, חברי חוסן לישראל הפרו אמונים.

"כך נכון למדינת ישראל, כך נכון לבוחרים שנתנו בנו את אמונם". ח"כ גנץ שלום. אל תיכנס לממשלה של זה שמבזה את הליכוד של סבי. אל תיכנס לממשלה של זה שמבזה את הליכוד של בגין. אל תיכנס לממשלה עם נאשם. כך התחיל אתמול מכתבי. אך ראו, מכתבי היה לבלילת מילים חסרי ערך. אני מודע לכך שיו"ר חוסן לישראל לא ייענה, או אף אחד מחבריו לספסל, לדבריי. אדרבא, נדמה כי אני עומד בדד. סבי, שניסה בכל כוחו להילחם בדרכו בשחיתות המפא"יניק של אז, מזל שהוא לא רואה את מה שמתחולל פה היום.

בפשטות, קריאות אכזבה ושבר לא יוסיפו ואף לשם כך יש להגיד את המילים הבאות. שידעו כל אב, וכל אם, ואחות. כי כאשר נשלח את בנינו למלחמה ולקרב מי ששולח אותם הוא נאשם. שחיתות ממוסדת ומדורגת, בעלת כוח ושררה מעל עשור, זה לא דבר בר שליטה. כל דיבורי הסרק של ח"כ גבי אשכנזי היוו היבריס. היבריס כי הוא "יפקח על מהלכי נתניהו מקרוב". כדבריו. אף אחד לא יכול לפקח על נתניהו, כי שחיתות היא מתפשטת כמו אש בשדה קוצים. שחיתות היא לא דבר בר פיקוח, אפילו כשאתה יודע שהיא שם. העובדה כי חברי חוסן לישראל לא הבינו זאת בשל חוסר ניסיונם הפוליטי זה דבר אחד. אך ללכת עם חשודים שונים זה דבר אחר.

בהקשר לטענותיו של גנץ מעל מיקרופון הכנסת, אלו מהטענות המוגזמות ביותר והקבועות ביותר שתראו תמיד. צו השעה. אם לא השעה עכשיו, אז בשעה אחרת. מדבריו של ח"כ אשכנזי היה ניתן להבין כי מבחינתו הוא נכנס לפוליטיקה בכדי "להשפיע מבפנים". לא משנה איך. לא משנה מה. באותו חוג בית בו נכחתי, שאלתי אותו אם הוא לא מפחד? אם ייתן לביבי אצבע וראש הממשלה יקח את כל היד? המענה של אשכנזי היה בגבולות המתאר של צו השעה. אך מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו, צו השעה הוא הזדמנות המאה. אין מבחינתו הבדלים. אחרי הכל, הוא נלחם על חייו.

אז להיכן ממשיכים? שוחד. מרמה. הפרת אמונים. את המונחים האלה יש לשנן. את הנתונים האלה יש לזכור. יש לעמוד לצד מערכת המשפט. יש לעמוד לצד הערכים. אלה נתונים. אפילו שאצל חלק מנבחרי הציבור אבדו בדרך. על העיתונאים לעשות את שלהם. עד סוף הדרך.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"