בארץ

ועדת היתרים המרכזית אסרה על מפלגת הליכוד לקדם תכני תעמולה בהם מוצגים חיילים במדים וציוד צבאי צה"לי

זאת לאחר פניה לוועדה מצד התנועה לאיכות השלטון. כפי שדווח בעבר, מגזין לתוך הלילה דיווח על הפרות שונות לכאורה של חוק התעמולה וחוק סמל המדינה ע"י מפלגת השלטון. בקביעה הסופית בראשותו של יו"ר הוועדה והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, הורה על מפלגת הליכוד להפסיק תוך 72  שעות מפרסום הקביעה את פרסום התכנים.  מנגד, נדמה כי מפלגת הליכוד הפרה את הוראות השופט.

"נוכח כל האמור לעיל – ניתן בזאת צו המורה למשיבים 1-2 לחדול מפרסום הסרטון (ככל שהוא עדיין מופץ על-ידם בערוצים כלשהם) וכן של התמונה בכל דרך שהיא, מעבר לפרסומים בחשבונות הרשמיים, וזאת תוך 72 שעות מעת פירסום החלטה זו "קבע השופט מלצר, והוסיף: "הוראה זו חלה אף על תמונת השער של עמוד הטוויטר של המשיב 2 (רה"מ בינימין נתניהו- א"ו)". הקביעה ניתנה ב-20 באוגוסט השנה. אך בדיקת מערכת לתוך הלילה העלתה כי מפלגת הליכוד ודף הטוויטר הפרטי של רה"מ לא מחקו את התכנים המדוברים.

"הפרסומים שעמדו במוקד העתירה, הופקו במקורם בידי לשכת העיתונות הממשלתית והופצו תחילה בחשבונות הרשמיים של משרד רוה"מ בפייסבוק ובטוויטר. זמן קצר לאחר מכן, הפרסומים הנ"ל הופצו גם בחשבון הטוויטר הפרטי-פוליטי של רוה"מ" נכתב בהודעה לתקשורת.

מדף הפייסבוק הפרטי של רה"מ בנימין נתניהו כפי שנבדק ב-25 באוגוסט. קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

מלצר הוסיף בקביעתו כי "על רשויות צה"ל לחזור ולהורות לכלל המפקדים והחיילים בצה"ל להימנע מתצלומים יזומים עם המועמדים לבחירות, בתקופת הבחירות, וככל שנערכו צילומים כאלה בעבר – שלא לשתפם מכאן ואילך עם אחרים", והרחיב: "יש להפנות את תשומת לב החיילים לכך שהפרה של סעיף 130 לחוק הבחירות עלולה להוות עבירה פלילית, או משמעתית".

מלצר ציין בפסיקתו: "בנוסף, על המשיבים 1-2 ,כפי שעל כל יתר המתמודדים בבחירות, להקפיד מעתה ואילך למלא אחר העקרונות והמתווה שנקבעו בהחלטתי בתב"כ 21/13 ,ולהימנע מהפצת פרסומי תעמולה בהם מופיעים חיילי צה"ל ומתקניו ככל שיש בכך סתירה להוראת סעיף 2ב(ב) לחוק, אלא אם מתקיימת תכלית חדשותית-אינפורמטיבית, או ביטחונית-הרתעתית, לפרסום". יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הוסיף כי כל פרסום שכזה צריך להיות מאושר בכתב ומראש על-ידי היועצים המשפטיים הרלוונטיים.

קרדיט: מגזין לתוך הלילה
קרדיט: מגזין לתוך הלילה

עותק מההחלטה הועבר לידי הפצ"ר. הליכוד והעומד הראשה נאלצו לשלם "סכום מופחת של חמשת אלפים ש"ח, ובהוצאות המשיב 3 בסכום מופחת של חמשת אלפים שקלים". ממפלגת הליכוד נמסר בשעתו בפני הועדה כי הסרטון הוסר אך מבדיקת מערכת לתוך הלילה סרטונים עם מפקדים וחיילים במדים, כמו גם תמונות, לא הוסרו מחשבונותיו הפרטיים ברשתות החברתיות של רה"מ בנימין נתניהו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"