בארץ תרבות

מכה מתחת לחגורה

זה התחיל באינטרנט, הלך לחלוטין עם סדרת אנימה וכעת יש כבר את המנגה המודפסת-יצירת המופת הסטירית וואן פאנץ' מאן נותנת מכות לכל סרטי ייקומי גיבורי העל נוסח מארוול וסדרות נוסח דרגון בול. ביי ביי איירוןמן, שלום בחור קירח מובטל. מערכת לתוך הלילה הלכה להילחם במפלצת מנגה ושרדה בכדי לספר לאחרים

סאיטמה, הגיבור הראשי של העלילה, הוא גיבור-על בשביל הכיף. הוא קירח(מציינים את זה הרבה אויביו), רזה(עוד דבר שמציינים) ולא עושה עניין גדול מדברים. כל העלילה, לפחות של העונה הראשונה של הנימה ושל הנהג בהתאם, סובבת סביב כוחו העצום והלא מוסבר של סאיטמה ואת שילובו באיגוד גיבורי-העל של עולמו. וכן, בעלילה יש דבר כזה. בעלילה של סאיטמה יש ערים לפי אותיות באנגלית, סייבורגים, מדענים מטורפים, ייצורי-על, מוטציות, מדרג גיבורי-על רשום ואנושות שנמצאת כל הזמן על סף הכחדה. ויש את סאיטמה. שעצם מכת אגרוף אחת שלו יכולה להרוס הכל. פיסית

כל העלילה סובבת בצורה קומית אבסולוטית סביב הפרט הקטן הזה. כל סוף פרק ידוע מראש. ועדיין מתאפשר ל"וואן פאנץ' מן" מעצם הוולגריות בכלליו לצחוק על כל שאר סדרות ה- כוחות מיוחדים, גיבורי-על. במידה מסוימת הוא כמו דד-פול של מארוול. הוא שובר את האשליה שהטובים בז'אנר יפסידו. השאלה היחידה היא איך סאיטמה ינצח הפעם-קרי, בכמה אגרופים. לא מתי או אם בכלל. ביצירה הזו, יוצר מנגות-האינטרנט האגדי ואן One  שהביא לעולם גם את "מוב פסייכו 100" הפחות-ידוע, נותן ילד עם אמן המנגה יוסוקה מוראה עבודה גרפית ועלילתית יוצאת-דופן. לא פלא שהיצירה הזו היא סנסציה. הבעיה היחידה עם המנגה היא שהיא לא שונה במאומה מסדרת הנימה. הכל כמעט אותו דבר. היא לא מוסיפה. מערכת לתוך הלילה נותנת ארבעה כוכבים מתוך חמישה לוואן פאנץ' מן

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"