בארץ

מאות מפגינים אמש בירושלים בעד ונגד העמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו למשפט

קרדיט: שרון שמורק, מחאת היחידים.

מאות מפגינים הפגינו אמש בכיכר פריז בירושלים בעד מערכת המשפט והעמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מולם, מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, עמדו מאות מתומכי רה"מ במטרה לתמוך בו ולמחות על העמדתו למשפט בעוון תיקי 1000, 2000  ו-4000.

בקריאות "שוחד, מרמה, הפרת אמונים", "אנחנו הרוב, יצאנו לרחוב" ו-"הון, שלטון, עולם תחתון" מאות מפגינים עמדו אמש בכיכר פריז בירושלים במחאת תמיכה במערכת המשפט עקב תחילת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסע ההסתה המתמשך מצדו נגד מערכת המשפט. מנגד, עשרות מתומכי רה"מ הביעו תמיכה בסמיכות לבית רה"מ ברחוב בלפור בבירה. חדשות 12 דיווחו כי לאחר המשפט, אחת המפגינות שהוזמנו ע"י רה"מ למעונו היתה אורלי לב, חשודה שנחקרה באזהרה בשבוע שעבר בהסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט.

מובילת מחאת כיכר גורן בפתח תקווה, עו"ד סיגלית קסלר, אמרה מול קהל המחאה: "שלום אזרחים. שלום אחיות. שלום אחים. שלום בוחרי ימין. שלום בוחרי מרכז ושלום לבוחרי השמאל. חברים, הגענו לתחנה השנייה בדרך הקשה והארוכה בשמירה על הדמוקרטיה ועל עקרונות היסוד של משטר דמוקרטי. השיוויון בפני החוק ושלטון החוק. מכאן נגיד, כולם שווים בפני החוק", והוסיפה מעל קריאות "כולם שווים בפני החוק": "דין נתניהו, כדין קצב, כדין אולמרט, כדין דרעי, כדין מצגר, כדין הירשלזון כדין רכטמן וכדין בן עזרי. במדינה דמוקרטית, בה קיימת הפרדה בין הרשויות. כבוד הדדי בין הרשויות. לא יהיה מצב שיהיה אדם אחד ולו המכובד ביותר ולו בעל הזכויות הגדול ביותר שיהיה מעל החוק".

קסלר הרחיבה: "אנחנו, המטיבי לכת בפרשיות נתניהו, יודעים היטב שלא הייתה תפירת תיקים. אם כבר, היו הנחות מופלגות ודיאטת רצח בכתבי האישום. חברים, אף לא תיק אחד מבין אלה בהוגשו בהם כתבי אישום וזה שלא הוגש בו כתבי אישום לא נפתחה חקירה ביוזמה של המשטרה. לא ולא", והסבירה: "אני רוצה להזכיר לכם. תיק 1000 נפתח לאחר העדות של מני נפתלי. תיק 2000 נפתח, אגב מציאת הקלטת המפלילה בין עיתון לשלטון, הקלטת שנמצאה בביתו של ארי הרו אגב חקירה פלילית נגדו. נגד ארי הרו ולא נגד בנימין נתניהו. החקירה בתיק 3000 נפתחה באיחור רב לאחר כתבת התחקיר של רביב דרוקר והממצאים של הראל מרגלית. לא ביוזמת המשטרה ולא ביוזמת הפרקליטות. תיק 4000 נפתח בלי קשר לנתניהו בכלל, זו הייתה החקירה של הרשות לניירות ערך שבחנה את המיזוג בין יס לבזק. בלי קשר לנתניהו. כל מי שאומר לכם שתפרו לו תיקים- תגידו 1000 מני נפתלי, 2000 ארי הרו, 3000 רביב דרוקר ו-4000 הרשות לניירות ערך.

ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, אמר במעמד לקריאות "כל הכבוד" כי "את כל הדברים השליליים שיש לי לומר על ביבי נתניהו, אני אומר פה מהמקום הזה כבר משנת 2015…לכן, ברשותכם, כדי לא לחזור על כל הדברים שאתם יודעים ומסכימים, אני מבקש שקט ולדבר על דברים חיוביים", והוסיף: "בראש ובראשונה, אני מבקש להודות למשטרת ישראל. בשם כל הנמצאים כאן. על כך שמאפשרים קיום הפגנות בדרך דמוקרטית מכובדת, ואנחנו אלה שמכבדים אותם. אנחנו גם רוחשים כבוד לחוקרי להב 433 שללא חל וסרק ביצעו את החקירות של נתניהו ללא מורא של איש. אנחנו מפה מודים לפרקליטות המדינה. שהגישה את כתבי האישום, והתעקשה על קיומו של משפט לעבריין בנימין נתניהו. אנחנו מפה מביעים את אמוננו המוחלט ואת תמיכתנו בבית המשפט שינהל משפט ללא מורא וללא משוא פנים ויוציא דבר צדק שכולנו נוכל לקבל אותו".

"אני רוצה לומר לכל המלעיזים. כולנו פה אוהבי מדינת ישראל בכל נימי נפשנו ומעודנו. כולנו תרמנו, ותורמים למדינה הזו, ולכן אנחנו מכבדים את שלטון החוק. בראש ובראשונה לשלטון החוק. אני מבקש ממכם במשך דקה למחוא כפיים כתמיכה במערכות שלטון החוק של ישראל" אמר גילון.

"לישראל דרוש ראש ממשלה במשרה מלאה". קרדיט: רענן כהן.

פרופ' אבשלום אליצור, בין אלה שחתמו על הערבות בפניית עמותת חוזה חדש לשירות הביטחון הכללי לאחר ניסיון התחמקותו של רה"מ מהגעה לבית המשפט, פנה לרה"מ: "אני רוצה לפנות אליך מלב אל לב: נתניהו, אתה מזהיר את ישראל מפני אויבה. מקור כוחה של ישראל נגד איראן, נגד נסראללה, בנימין נתניהו אני מפציר בך. אם אתה רוצה לראות את ישראל חזקה, לך אל משפטך. הפסק מכל ההתחמקויות האלה. ישראל תהיה חזקה, רק אם בית המשפט יהיה חזק".

בד בבד, התנועה לאיכות השלטון תלתה שלטי ענק בסימן "לישראל דרוש ראש ממשלה במשרה מלאה" מול כנסת ישראל ובגשר המיתרים בבירה. יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, מסר כי  "לראשונה בתולדות המדינה, יש לנו ראש ממשלה שעומד למשפט בעודו מכהן. נתניהו נאחז בקרנות המזבח וגורר איתו מדינה שלמה אל ספסל הנאשמים. זה לא מתקבל על הדעת".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"