בארץ

סגן ראש עיריית בני ברק: "הניסיון להחזיר את המחסומים לבני ברק נועד לרצות גורמים אנטי חרדים בלבד"

קרדיט: עיריית בני ברק.

עו"ד גדליהו בן שמעון הוסיף כי הארכת הכרזת העיר כ"אזור מוגבל" נועד "לרצות גורמים אנטי חרדיים בלבד". שר האוצר היוצא, משה כחלון, ושר הביטחון, ח"כ נפתלי בנט, התנגדו להקלות בהגבלים על העיר בוועדת השרים.

סגן ראש עיריית בני ברק, עו"ד גדליהו בן שמעון, אמר אמש כי "הסגר נכשל כישלון חרוץ. הניסיון להחזיר את המחסומים לבני ברק, נועד לרצות גורמים אנטי חרדים בלבד", והוסיף: "אנחנו קוראים לחברי הממשלה לא להיכנע לפופוליזם זול אלא לבצע צעדים אמיתיים, על מנת להוציא את החולים מהעיר. זה הפתרון היחיד היעיל בעת הזו". כך נודע אתמול (16.04) למגזין לתוך הלילה. זאת לאחר דיווחים בתקשורת להארכת הכרזת העיר בני ברק כ"אזור מוגבל" עד ה-20 באפריל ע"י ועדת השרים בנושא התפשטות וירוס הקורונה, למעט האזור שנמצא צפונית לדרך אם המושבות. כלומר הוחלט להחריג מההכרזה את אזור התעשייה הצפוני בבני ברק בשל התחלואה המועטה שתועדה בו. הכניסה והיציאה מהעיר תותר רק באמצעות רכב פרטי או במונית ולא בתחבורה ציבורית.

בהתאם, עיריית בני ברק הודיעה אמש כי עד לתום תקופת ההסגר היא תדאג לפינוים של 700 מתוך 2160 החולים בקורונה משטח העיר למלוניות ייעודיות לבידוד החולים וכי ימונה "איש קשר" לגבי כל בניין בעיר שיעזור בתיאום הסיוע לחולים מאותו בניין. בד בבד, נכתב כי שיעור העלייה בתחלואה בעיר עומד על 16 אחוזים בשלושת הימים האחרונים. באתר ויינט דווח כי ועדת השרים החליטה להקל משמעותית במגבלות עליה, ולתחום את מגבלות הכניסה והיציאה מהעיר רק לתחבורה ציבורית למעט מוניות.

שר האוצר משה כחלון תקף מוקדם יותר בחריפות בדיון את הכוונה להקל בסגר על בני ברק והודיע באופן חד-משמעי כי לא יוכל לתמוך בשחרור חלקי של העיר אם הדבר יפגע בשחרור המשק מהסגר. אליו הצטרף שר הביטחון היוצא, ח"כ נפתלי בנט, אך בסופו של דבר אושרה ההחלטה ע"פ המלצות משרד הבריאות.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר כי "יש לנו נתונים שמראים ירידה בכמות ההכפלה של המגפה, כך שמרבית הנדבקים החדשים מגיעים מתוך הסגר המשפחתי", והוסיף: "הווירוס לא מסתובב ברחובות, זה לא נוגע ל-200 אלף איש, אלא למי שחיים יחד באותו הבית". ע"פ מידע שהתפרסם ע"י משרד הבריאות, 1 מכל 91 תושבים בבני ברק נדבק בוירוס.

בד בבד, בירושלים דווח כי שכונות נוספות התווספו בבירה והסגר עליהן יימשך עד ה-19 באפריל. ע"פ אתר ויינט, השכונות שנוספו הן שמואל הנביא, סנהדריה המורחבת, מעלות דפנה, רמות אשכול וגבעת המבתר. נכון לכתיבת שורות אלה,2474  חולים בקורונה נמצאו בבירה. שיעור עליית התחלואה בשלושת הימים האחרונים בעיר עמד על 16 אחוזים. בהתייחס למאבק בוירוס הקורונה בירושלים, ממשטרת ישראל נמסר כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני והודעת משרד רוה"מ ומשרד הבריאות, היום הוכרזו חמישה רובעים בירושלים כאזורים מוגבלים. ההכרזה תיכנס לתוקפה היום בשעה 18:00 ותהיה בתוקף עד לתאריך 19.4.20 [בחצות]. עיריית ירושלים נערכה למימוש הגבלות התנועה באופן יסודי, מתוך מטרה לשמור על שגרת חיים מקסימלית לתושבים", והוסיפו: "משטרת ישראל  נערכה לאכיפת התקנות החדשות שאושרו בהקשר זה. החל מהשעה 18:00, ייפרסו בירושלים עשרות מחסומי דרכים משטרתיים בכל הכניסות והיציאות של האזורים המוגבלים. מאות שוטרים פועלים לאכיפת התקנות לשעת חירום וקיום ההנחיות בשטח גם באמצעות רחפנים ותצפיות לשליטה ואיתור חריגים".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"