בארץ

תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה, שר הבריאות ונשיא המדינה בגין הפרת תקנות החירום במאבק הקורונה

קרדיט: חדשות 12.

זאת לאחר תיעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו סועד את סעודת חג הפסח עם בנו וחשיפת הפרות תקנות החירום מצד שר הבריאות יעקב ליצמן בצל המאבק בהתפשטות וירוס הקורונה. ממשטרת ישראל נמסר: "התקבלה תלונה והיא תועבר לבחינת הגורמים המוסמכים".

במשטרת ישראל התקבלה תלונה בטענה להפרות תקנות החירום של מדינת ישראל נגד התפשטות וירוס הקורונה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. מגיש התלונה וממובילי מחאת היחידים, תא"ל (במיל') אמיר השכל, מסר למגזין לתוך הלילה ביום שלישי האחרון (14.03) כי "השתתפתי אתמול בהפגנה מול הבית של גבי אשכנזי בכפר סבא. בהפגנה השתתפו כ 80-100 משתתפים כולם הקפידו על הכללים המתחייבים במרחב הציבורי בימים אלו", והסביר: "במהלך ההפגנה שלף אותי מפקד תחנת משטרת כפר סבא ונתן הנחיה לאחד השוטרים לקנוס אותי על סך 5,000 ש"ח בגין 'סירוב להוראות שוטר על התפזרות מהתקהלות או מהתכנסות לפי סעיפים 2 (ב) לתקנות שעת חירום'".

"היות ולמיטב ידיעתי כולם שווים בפני החוק, בסיום ההפגנה נכנסתי לתחנת המשטרה ביבנה והגשתי תלונה נגד נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר הבריאות שהפרו את הנחיות משרד הבריאות כפי שמעוגנות בתקנות" קבע השכל.

"על פי תקנות החירום מותר להפגין, כל מי שהיה נוכח בהפגנה חבש מסכה והשתדלנו לשמור על מרחק שני מטרים אחד מהשני" כתב השכל ברשת החברתית פייסבוק, והוסיף: "אחד מעקרונות היסוד של דמוקרטיה הוא שוויון בפני החוק, אי לכך כשחזרתי מכבר סבא ליבנה נכנסתי לתחנת המשטרה המקומית והגשתי תלונה נגד: נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר הבריאות שהפרו את תקנות הבריאות שהם קבעו. אני ממתין לטיפול בתלונה בתקווה שלא אקבל את הנוסח הרגיל 'התיק נסגר מחוסר עניין לציבור'".

התלונה באה לאחר שורה של הפרות ע"י בכירי המערכת השלטונית בישראל. רה"מ בנימין נתניהו תועד בשידורי הטלוויזיה סועד עם בנו אבנר ומפר את תקנות החירום נגד הקורונה. כתבת חדשות 12, ענבר טויזר, חשפה כי שר הבריאות יעקב ליצמן הפר את ההנחיות בהתאם. בד בבד, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין תועד אף הוא מפר את תקנות החירום. הפרה שלאחר חשיפתה, ריבלין התנצל. "אני קורא את התגובות הקשות לכך שבתי מלווה אותי במהלך החג ואני מבין את רובן. מאז הלכה נחמה ילדיי מסייעים לי רבות בענייני האישיים, וגם במענה הנדרש בענייני עבודה כאנשי קשר במהלך החגים וסופי השבוע, כשלשכתי אינה מאוישת" כתב ריבלין בטוויטר, אך קבע: "אני מבין כי אם לא מכירים את סדר יומי כנשיא, קשה להבין זאת ואני מצר על כך".

נכון לכתיבת שורות אלה, רה"מ ושר הבריאות לא התנצלו על ההפרות.

מדוברות המשטרה נמסר כי "התקבלה תלונה והיא תועבר לבחינת הגורמים המוסמכים כמקובל".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"