אסיה בעולם

נציג הממשל הסיני בהונג קונג: הממשל המקומי צריך להגביר את מאמציו לאכיפת הביטחון הלאומי

קרדיט: המכון לחקר מדיניות הונג קונג.

הבכיר הוסיף כי המערך ההונג קונגי לאבטחת הביטחון הלאומי "לקוי". הבכיר טען כי כוחות זרים "התערבו עמוקות" בענייניה של הקולוניה הבריטית-לשעבר.

מנהל משרד הקישור להונג קונג של הממשל הסיני בבייג'ינג, לו הוינינג, אמר בהודעה מוקלטת כי המערך ההונג קונגי לאבטחת הביטחון הלאומי "לקוי". הוינינג הוסיף כי כוחות זרים "התערבו עמוקות" בענייניה של הונג קונג וקרא לממשל המקומי לחזק את מערכת המשפט ואת מערך אכיפת החוק שלה על מנת למנוע את הפיכתה לפרצה לביטחון לאומי. כך דווח ביום רביעי האחרון (15.04) בסוכנות הידיעות "הונג קונג פריי פרס".  

"[אני] מאמין שכל החברים שאוהבים את המדינה ואת הונג קונג יגיעו למסקנה הזו. צריך לארגן מה שחייבים לארגן.  מה שחייבים לתקן, צריכים לתקן. מה שחייבים להפעיל, צריכים להפעיל. על הונג קונג אסור להיהפך פרצה בביטחון הלאומי" מסר הוינינג, וקבע שצריך להיות "אפס סובלנות" מול הפגנות ענק נוסח מחאת יוני שנה שעברה. הבכיר הסיני אמר כי במחאות היו "פשעים אלימים וקיצוניים", ושהמחאות גרמו להפרעה חמורה "בשגשוג וביציבות הונג קונג".

קארי לאם בסרטון. קרדיט: צילום מסך. המכון לחקר מדיניות ביטחון לאומי הונג קונג.

הודעת הנציג אינה היחידה. מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, קראה למחאות הנרחבות נגד חקיקת חוק ההסגרה שהורד כפעולות "קיצוניות" ו"כמעט-טרוריסטיות", שהיו יכולות לסכן את הביטחון הלאומי אם היו מחמירות.

בד בבד, בתקשורת המקומית דווח כי לאם דחתה את הטענות למעורבות סינית בענייניה של הקולוניה הבריטית-לשעבר. זאת לאחר ששני משרדי הממשל המקומי האשימו מחוקקים פרו-דמוקרטיה מהאופוזיציה בניצול כוחם כדי לשתק תהליכי חקיקה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה