בארץ

תלונה במשטרה: יאיר נתניהו ביזה לכאורה את בג"צ

קרדיט: צילום מסך.

תלונה במשטרה השבוע על פרסומיו של בנו של רה"מ ברשת החברתית פייסבוק נגד בית המשפט העליון. המשטרה סגרה את התיק ללא ידיעת המתלונן. המשטרה בתגובה להגשת התלונה: "הרי שהתיק נסגר בהיעדר עבירה פלילית".

השבוע הוגשה תלונה נגד בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, בנוגע לפוסט שפרסם ברשת החברתית פייסבוק נגד בג"צ. המתלונן, תא"ל (במיל') אמיר השכל, הגיש את התלונה עקב פוסט שפרסם בנו של ראש הממשלה בו מוצגת תמונה של אדם משתין כחלק מראשי התיבות של בית המשפט. ע"פ חוק העונשין, אדם "העושה מעשה לשם המרדה, או מנסה, מכין עצמו או קושר קשר עם חברו לעשות מעשה כאמור, דינו – מאסר חמש שנים".

מנגד, המשטרה מסרה כי סגרה את התיק "בהיעדר עבירה פלילית", אך בניגוד לחוק לכאורה. בהתאם, המשטרה לא מסרה למתלונן כי סגרה את התיק למרות פניות המתלונן בנושא. תא"ל (במיל') אמיר השכל אמר למגזין לתוך הלילה לאחר היוודע סגירת התיק כי "היה לי הרושם שפורסם בטוויטר, הקריקטורה הזו של יאיר נתניהו, יותר מאוחר ראיתי שזה פורסם בפייסבוק. רציתי לתקן את זה, ולדבר עם החוקר שגבה את העדות שלי בכדי לתקן. אמרו לי שיחזור אליי. הוא לא חזר אליי", והוסיף: "ולא אמרו לי שסגרו את התיק".

"מדינה מתוקנת יש לה מוסדות. מדינה מתוקנת יש לה חוקים. המוסדות והחוקים זו לא המלצה. אם מדינה צריכה לחיות כמו שצריך, אז האזרחים צריכים לציית לחוקים. צריכים לציית למוסדות" אמר השכל, והרחיב: "כשהמנהיגות של המדינה רומסת את המוסדות האלה. מזלזלת בחוקים. אז מה יגידו האזרחים הקטנים?…מה שנעשה בקריקטורה הזו זה צעד ראשון אחרי כמה צעדים. זה מתחיל עם אביו שתוקף את הפרקליטות. שתוקף את המשטרה. שתוקף את מערכת המשפט וממשיך עם שר המשפטים ועם יאיר נתניהו".

"אתמול, יושב-ראש הכנסת (יו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין-א"ו), לא מציית להנחיות בג"צ. לאיפה נגיע? אנחנו באנרכיה? אמרתי לחוקר: אם עכשיו אני, אזרח המדינה, הייתי תוקף בבוטות את המשטרה ומפכ"ל המשטרה, הייתם עוברים על זה לסדר היום? זוהי אנרכיה" מסר השכל.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"