בעולם מזרח התיכון

עוד שניים לרשימה

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-02-02 00:05:38Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

מצרים: מחלקת המדינה האמריקאית הוסיפה שני ארגוני טרור שפועלים במצרים לרשימה המפוקפקת של ארגוני הטרור העולמית שלה.

ליווה אל-טרוואה והאראקט סוועיד מיסר. אלה הם שמות הארגונים אותם הגדירה מחלקת המדינה האמריקאית כארגוני טרור בהודעה לתקשורת ביום רביעי הקודם.  במסגרת ההכרזה הוגדר ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, מנהיג ארגון טרור וארגון א-סבירין הוגדר אף הוא ארגון טרור.

במסגרת ההכרזה, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון הדגיש כי "שינוי-ההגדרות האלה מתמקדים בארגוני ובמנהיגי טרור ייחודיים-שניים מתוכם נתמכים ומוכוונים על ידי איראן- שמאיימים על יציבות המזרח התיכון, חתירה תחת תהליך השלום ופגיעה בבעלות בריתנו מצרים וישראל". שני הארגונים נוצרו ב-2016 וב-2015 בהתאמה לאחר הדחתו של מנהיג האחים המוסלמים במצרים והנשיא לשעבר מוחמד מורסי. האראקט סוועיד מיסר, או בעברית תנועת זרועות החמושים של מצרים, לקחה אחראיות על התנקשות בחייו של סוכן סוכנול הביטחון הלאומי המצרית איברהים עזזאזי ובניסיון ההתנקשות בחיין של המופטי העליון-לשעבר של מצרים, עלי גומה. במקביל, הקבוצה גם לקחה אחראיות על התקיפה על שגרירות מיאנמר ב-30 בספטמבר שנה שעברה. הארגון אפילו איים לתקוף את שגרירות ארה"ב בקהיר. ליווה אל-טרוואה, בריגדת המהפכה, לקחה אחראיות על רציחתו של מפקד דאז של הדיוויזיה התשיעית של הצבא המצרי, הגנרל עדל רגהאי. במקביל הארגון לקח חלק בפיצוץ מטען במרכז אימונים של המשטרה המצרית בעיר טנטא.

עוד לפני ההחלטה האמריקאית, הממשלה הבריטית הגדירה את הארגונים כארגוני טרור ב-22 בדצמבר 2017. בהודעה לתקשורת בנושא, שגריר בריטניה במצרים ג'ון קאסון אמר כי "אמרנו ( הממשלה הבריטית- א"ו) שלא נשאיר את מצרים בחזית הקרב כנגד הטרור והתכוונו לזה", והמשיך " אנחנו נחזק את המאמצים המשותפים בכדי לעקור טרור ואת האידיאולוגיות שמאכילות אותו".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"