בעולם מזרח התיכון

חיזוק דרך נפט

הדגלים הלבנים- קבוצת טרור או עוד תנועה כורדית?

עיראק: עיראק מתכננת מצבע צבאי כנגד שני ארגוני טרור באזור הררי ליד הגבול עם איראן על מנת לאבטח בנית צינור דלק עירקי לאיראן.

אי שם בהרי חרמין . קרדיט: ויקיפדיה

כוחות עיראקים מתכוננים למבצע צבאי כנגד שני ארגוני חמושים בגבול עם איראן בכדי לבסס שליטה באזור הספר ולהגן על בנית קן צינור נפט. המבצע הצבאי, שמטרתו לאבטח את אזור הרי חמרין, צפוי להתחיל אפילו השבוע. כך הודו שני בכירים בכוחות הביטחון העיראקים בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. האזור נמצא בין שדות הנפט בקירקוק לעיירה קאנאקין על הגבול העיראקי-איראני.

בד בבד, בכירים ברשות הנפט העיראקית אמרו כי יש תכניות להעברת נפט עיראקי דרך משאיות למזקקת הנפט קרמנשאה האיראנית. תחילת פעילות העברת הנפט היתה אמורה להתחיל לפני שבועיים ובכירים ברשות הנפט סירבו להסביר את העיכוב במשלוחים אלא רק שזה מסיבה טכנית ביסודה.

שני ארגוני חמושים פועלים באזור- לוחמים שהתחברו מחדש משרידי דאע"ש והאחר, ארגון חדש ולא נודע בשם "הדגלים הלבנים".  לפי הישאם אל-האשימי, מומחה לענייני ביטחון בבגדד, מקורם של לוחמיו הם כנראה מקהילות כורדיות שהוברחו מבתיהם באזורי קירקוק וטז קחורמטו. "ל'דגלים הלבנים' אין קשר  לדאע"ש או לממשלה הכורדית האזורית" אמר האשימי. בכירים בצבא העיראקי הודו בקיומו של הארגון החדש, אך סירבו להגיב לפרט לגבי מרכיביו או מנהיגיו. מנגד, מכיר כורדי הכריז כי "לממשלה הכורדית האזורית אין שום קשר כלשהוא" עם הארגון. במסגרת ההסכם, עיראק תעביר לאיראן עד 60 אלף חביות נפט גולמי בעוד האחרונה תעביר בתמורה לדרום עיראק חביות דלק מזוקק.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"