פנאי

כולנו חברים

עם תפריט מעניין, אוכל טוב ובעיקר שירות מדהים- "מינה טומיי" נותנת לכם אוכל טעים וגורמת לכם לחשוב על טיסה מחודשת למזרח. טעים עם מחשבות.

הלכתי לבקר את חברה שלי בקריות. אני יודע, לא קורים הרבה פעמים שאני מכריח אותה לצאת לעיר תחתית חיפה או למצוא מקום מעניין חדש במסגרת חיפושיי. אבל אתם יודעים- קרו ניסים. על מינה טומיי שמעתי מאחותי בחצי אוזן לפני מספר שנים. היא הסבירה על למה היא רוצה לטוס לאסיה וציינה את השם. קודם כל, בואו ננסה לפרש את השם. באתר של המסעדה כתוב כי הכוונה ל"הכל שקוף" ביפנית. נדבך חשוב בפילוסופיה הקולינארית היפנית. אבל ממה שאני יודע מסדרות מנגה ואנימה דרג ג' שהביאו לארץ בתחילת שנות האלפיים הוא ש"מינה" משמעו כולנו- כמעין קריאת "יאללה חברה"- וטומיי הוא אולי קיצור לטומודאצ'י, בו הכוונה היא לחברים. אז המשמעות הראשונית שאני יחסתי למקום היא כולנו חברים. וזה אכן מתאים למקום. הלכנו למסעדה פעמיים. פעם אחת הושיבו אותנו על הבר ובפעם האחרת התיישבו באחד השולחנות הצדדים. היחס של המלצרים והברמנים משגע. במובן הכי טוב של המילה. הם בודקים כל פרט ופרט. בודקים אם טעים ואכן חשוב להם שהחוויה במסעדה תהיה טובה וקשובה. קשובה היטב. בחוויה הראשונה, התחלנו שיחת חולין עם הברמן. מה שגלש לחיינו האישיים ובסופו של הלילה יצאנו כולנו חברים. עם עצות לחיים מאושרים ופייסבוק בקצה אצבעותינו, הכל אפשרי.

 

המרק. טעים, ממלא את העבודה

עכשיו לאוכל. תפריט המסעדה מורכב מחמישה מטבחים אסייתיים שונים- הודי, וייטנמי, תאילנדי, קוריאני, יפני וסושי (שאם נדבר בינינו הוא נגזרת של מטבח יפני). כעלי פרח הלוטוס בלוגו של המסעדה. אנחנו בחרנו לטעום ולשלב בין המטבחים. שזה בערך העניין במסעדה. תחילה, בחרנו להתחלק באודון טורי. מרק איטריות אודון, אצות וואקאמה, גזר, נבטים, בצל ירוק, ג'ינג'ר וקריספי צ'יקן. 59 שקלים. טוב כפתיח לארוחה במטבח אסייתי. טעים, לא ממלא מדי ונותן צפיה לבאות. לאחר מכן לקחנו מהמטבח ההודי את הבומביי באטר צ'יקן. שיפודי פרגית ביוגורט וקשיו, מומביי ספייס, ארוגלה, בצל סגול, נאן שום וכוסברה, צ’אטני לימון, צ’אטני תמרהינדי וצ’אטני נענע. 74 שקלים. המנה של הערב וללא ספק אחת המנות האהובות עליי בעת האחרונה. לכל המנות הללו הוספנו את קומבינציית שיבויה  על שם התחנה המפורסמת. 4 יח׳ סקה טוגרשי, 4 יח׳ מאגורו מיסו רול, 8 יח׳ מאקי שרימפס טמפורה. טעים אך בעיקר ממלא. לא מחדש בשום צורה. 64 שקלים. ואיזו ארוחה אסייתית אפשר לאכול אם לא לנסות קצת אלכוהול. אז ניסינו. בחרנו את מינה תות ומנת ספיישל. המינה תות היתה טעימה וכיפית אך כפי שחברה שלי אמרה "יש לזה טעם של רופא שיניים". באמירה פשוטה אחת , כל כך הרבה משמעות. הספיישל היתה מטורפת כל כך הרבה שילובי אלכוהול שנתנו מתיקות וחמצמצות. פשוט כיף לחיך, ובעיקר לראש. אם תרצו ארוחה מענגת, משביעה וכיפית- לכו למינה טומיי הקאסטל. אפילו רק בגלל הצוות.

קינוח טוב עם כדורי טפיוקה וחלב קוקוס. טבעוני. כל ארוחה צריכה להסתיים בסיום מתוק

אולי בעיקר בגלל האווירה והצוות. אני נהנתי. לא הדהימו אותי, אך נהנתי. מערכת "לתוך הלילה" נותנת למינה טומיי סניף הקאסטרא ארבעה כוכבים מתוך חמישה.

 

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"